flight 1549

Flight 1549

Airbus A o numerze NUS, pilotowany przez doświadczonego, letniego pilota Chesleya Sullenbergera wystartował o godzinie Na flight 1549 znajdowało się osób pasażerów i 5 członków załogi. Krótko po starcie maszyna uderzyła w stado ptaków i utraciła moc w obu silnikach. Kapitan natychmiast poinformował wieżę na lotnisku LaGuardia o zaistniałej sytuacji i skierował samolot z powrotem na lotnisko, flight 1549.

A należący do US Airways, po starcie z nowojorskiego lotniska La Guardia wleciał na stado ptaków, w wyniku czego przestały pracować oba silniki. Samolot szczęśliwie wylądował na przepływającej przez Nowy Jork rzece Hudson i jedynie kilka ze osób będących na pokładzie odniosło niewielkie obrażenia. W czasie szczęśliwego wodowania, maszynę pilotował kapitan Chesley Sullenberger oraz pierwszy oficer Jeff Skiles. Choć za bohaterów uważa się dwóch pilotów, Skiles zaznaczał, że za szczęśliwe zakończenie odpowiedzialny był cały sztab ludzi. Strona główna Wiadomości Wiadomości.

Flight 1549

Stany Zjednoczone. Zderzenie z ptactwem w locie tuż po starcie, utrata mocy w obu silnikach, kontrolowane wodne lądowanie po locie szybowcowym na tafli rzeki w mieście. Nowy Jork. Awaryjne wodowanie lotu US Airways — zdarzenie, które miało miejsce 15 stycznia w Nowym Jorku. Samolot US Airways , odrzutowiec pasażerski średniego zasięgu typu Airbus A pilotowany przez Chesleya Sullenbergera [2] , miał wykonać lot rejsowy do Charlotte , a następnie do Seattle. O godzinie , sześć minut po rozbiegu i starcie na przewidzianym kursie, samolot w wyniku zderzenia z kluczem dzikich gęsi utracił moc w obu silnikach. Pilot podjął decyzję o wykonaniu awaryjnego lądowania na wodzie na nieoblodzonej tafli pobliskiej rzeki Hudson [3] [4] [5] [6]. Przeżyły wszystkie osoby obecne na pokładzie i nie odniosły poważnych obrażeń [7]. W latach — latał na samolotach typu F-4 Phantom dla U. Air Force , a następnie pilotował dla US Airways [11]. Pierwszym oficerem i pilotem nielecącym PNF był Jeff Skiles, lat 49, także pilot o dużym doświadczeniu dla linii US Airways: w sumie ponad 23 lata pilotowania [12]. Rzecznik Federalnego Urzędu Lotnictwa Cywilnego FAA , Laura Brown, poinformowała, że w wyniku dochodzenia wstępnego stwierdzono, że samolot uległ kolizji w powietrzu z ptactwem wodnym zamieszkującym rezerwaty ulokowane w otoczce portu LaGuardia. Port zbudowany jest na osuszonym terenie bagiennym i zatokowo-jeziorno-rzecznym, a jego stosunkowo krótkie dwa pasy startowe wchodzą w taflę wody. Nieoficjalny zapis radarowy lotu wskazuje, że samolot osiągnął maksymalną wysokość stóp czyli m , a następnie rozpoczął kontrolowany lot szybowcowy , połączony z nieuchronnym opadaniem [3].

Ostatecznie przeszedł na emeryturę 3 marca roku po 30 latach służby lotniczej w US Airways, flight 1549, a flight 1549 w US Air Force, gdzie był pilotem myśliwca. Niektóre treści są na pewno lub najprawdopodobniej nieaktualne. Air Forcea następnie pilotował dla US Airways [11].

Zamówienia wysyłane są w ciągu 24 godzin od momentu zaksięgowania wpłaty. In this heart-stopping tale, the passengers of the Hudson River crash landing evoke in compelling detail the terrifying explosion as both engines were destroyed, the violent landing on the river, and the thrill of their rescue from the wings and from rafts. Jay McDonald, a thirty-nine-year-old software developer, had survived brain-tumor surgery just two years earlier and now faced the unimaginable. Generic filters. Zarejestruj się Zaloguj się Moje konto. Miracle on the Hudson.

All passengers and five crew made it off the plane; only five suffered serious injuries. Two minutes after taking off from LaGuardia airport, the plane ran into the flock of Canada geese. The birds hit both engines, creating the near total loss of thrust. That was at pm. The plane was just 2, feet up and nowhere near its cruising speed—meaning the pilots had, maximum, a few minutes to find a safe path to the ground. Five seconds after the strike, Sullenberger was trying to restart the engines, then he took control of the plane from Skiles, who had been flying.

Flight 1549

On January 15, , the Airbus A serving the flight struck a flock of birds shortly after takeoff from LaGuardia, losing all engine power. Given their position in relation to the available airports and their low altitude, pilots Chesley "Sully" Sullenberger and Jeffrey Skiles decided to glide the plane to ditching on the Hudson River near Midtown Manhattan. The time from the bird strike to the ditching was less than four minutes. The incident quickly became known as "the Miracle on the Hudson " [3] [4] [5] and a National Transportation Safety Board official described it as "the most successful ditching in aviation history". The pilots and flight attendants were awarded the Master's Medal of the Guild of Air Pilots and Air Navigators in recognition of their "heroic and unique aviation achievement". The pilot in command was year-old Captain Chesley "Sully" Sullenberger , a former fighter pilot who had been an airline pilot since leaving the United States Air Force in At the time, he had logged 19, total flight hours, including 4, in an A; he was also a glider pilot and expert on aviation safety. With Skiles in control, the crew made its first report after becoming airborne at as being at feet m and climbing.

Mcdonalds shrewsbury pa

Niemniej jednak, raz danej licencji Creative Commons nie można już cofnąć. Piloci uznali, że są na zbyt małej wysokości, aby doszybować do jakiegokolwiek portu lotniczego, w tym drogi startowej na Teterboro. Przegląd prywatności Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Plik Historia pliku Lokalne wykorzystanie pliku Globalne wykorzystanie pliku Metadane Rozmiar podglądu — × pikseli. Inne rozdzielczości: × pikseli × pikseli × pikseli × pikseli. A należący do US Airways, po starcie z nowojorskiego lotniska La Guardia wleciał na stado ptaków, w wyniku czego przestały pracować oba silniki. Sully z r. Caruso: All safe after pilot ditches jet in NYC river. Poniżej znajdziecie zwiastun filmu:. National Transportation Safety Board,

Of course, this was a crash landing, but thanks to the pilots' skills and response, all passengers and five crew survived. This article looks at the events that day and what has happened since.

Stany Zjednoczone. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Wyciągnięto go z wody już 18 stycznia i umieszczono na barce, a następnie przetransportowano do New Jersey w celu przeprowadzenia śledztwa. Pilotom przekazano drogą radiową instrukcję lądowania na lotnisku Teterboro , używanym przez ruch lotnictwa ogólnego , zlokalizowanym w hrabstwie Bergen w graniczącym z miastem Nowego Jorku stanie New Jersey [14]. Drukuj lub eksportuj. Historia znanych marek Media Przemysł Reklama. Ten plik jest wykorzystywany także w innych projektach wiki: Wykorzystanie na ar. File:Plane crash into Hudson River. Nasze strony. Oderwany został lewy silnik, a prawy utracił większość osłon. Zakupy Krok po kroku Wysyłka Płatność Prawo do odstąpienia od umowy. Przeżyły wszystkie osoby obecne na pokładzie i nie odniosły poważnych obrażeń [7]. Opis Informacje dodatkowe Opis In this heart-stopping tale, the passengers of the Hudson River crash landing evoke in compelling detail the terrifying explosion as both engines were destroyed, the violent landing on the river, and the thrill of their rescue from the wings and from rafts. Czytaj więcej. Ten plik udostępniony jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.

1 thoughts on “Flight 1549

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *